כתבו לנוכתבו לנו

איך להפחית לחץ לפני דייט ראשון?

לא משנה אם את\ה בגיל 25 או בגיל 40, דייט ראשון מלחיץ הרבה מאוד אנשים. זה קורה בכל דבר שבו אתם צריכים לתפקד במיטבכם כשמשהו מונח על הכף, בין אם ראיון עבודה או פגישה חשובה וזה קורה גם בדייטים.

כשאתה לחוץ אתה תמיד תהיה מודע למה שקורה איתך בדייט, אתה תקשיב פחות, תהיה לא מרוכז בדברים החשובים, תדבר בצורה שלא תיכננת לדבר ולא תהיה מי שחשבת שתהיה או מי שאתה רוצה להיות.

אין מתכון פשוט להפחית לחץ, זה הכל בראש שלכם, באיך אתם מתמודדים עם הדברים ואיך הם משפיעים עליהם אך אנחנו יכולים לתת כמה עצות שאם באמת תנסו ותשקיעו אולי הם יצליחו לשנות משהו אצלכם ולהרגיע אתכם יותר.

המאמר מנוסח בלשון זכר אך הוא מכוון לשני המינים.


הלחץ להיראות טוב

לחץ בדייט ראשון נובע בין היתר בגלל הלחץ להיראות טוב ולהיות מושך בעיני הצד השני. אפשר להוריד את הלחץ הזה באמצעות איפור, בגדים יפים ותסרוקת נחמדה אבל זה לא בהכרח עובד על כולם כי יש אנשים שתמיד ירגישו חוסר שלמות גם כשאין סיבה.

אז מה עושים? במקום להתמקד באיך הצד השני יראה אותי, להתמקד באיך אני רואה את עצמי או יותר נכון – איך אני מרגיש כלפי עצמי. תשננו לעצמכם למה אתם טובים, איזה דברים יפים אתם רואים בעצמכם ובאופן כללי, אל תחשבו על דייט כעל משהו שהחלק החיצוני בו הוא משמעותי אלא בסופו של דבר אתם הולכים לעשות כיף ולהכיר בן אדם לפי האופי, לא מדובר על תחרות מלכת יופי. בנוסף לכך, יש פה סוד קסם – על פי מחקרים, אנשים שמשדרים ביטחון עצמי וחיוביות נראים מושכים ויפים יותר.


לחץ בבחירת מיקום

דייטים, בדומה לקרבות, יכולים להיות מוכרעים בגלל המיקום. המיקום יכול להיות מה שיהווה את ההבדל בין ניצחון להפסד ולכן יש לו משמעות חשובה מאוד. אל תבחרו מיקום לדייט בגלל לחץ כזה או אחר, בחירות שנעשות תחת לחץ נוטות להיות בחירות לא טובות.

כשאתה בוחר מיקום לדייט, קח בחשבון את הצד השני אך קודם כל חשוב על עצמך, איפה תרגיש הכי בנוח? איזו סביבה מעניקה לך יותר שלווה ורוגע ובה אתה יכול להיפתח ולהיות עצמך? אל תלך למסעדה יקרה אם אתה לא יכול להרשות לעצמך, אל תלך למקום שבו אתה לא אוהב את האוכל (גם אם בת הזוג ממש מתה על סושי) כי אתה רק תגרום לאי נוחות לשניכם ועוד דוגמאות נוספות שהולכות נגד ההיגיון שלך כלפי עצמך.

בחר מקום שבו תרגיש בבית כדי שתוכל להראות את עצמך האמיתי וכך תגביר את הסיכויים שהדייט תחבב אותך.


לחץ מהשיחה

שיחות הן דבר שבשגרה והן נעשות לפעמים בצורה כל כך פשוטה וקלה אך כשמדובר על שיחה בדייט מדובר במשימה מאוד מורכבת ומלחיצה שבה כל מילה צריכה להיות שקולה – או לפחות כך אתם מרגישים. אם תמלא את הראש שלך במחשבה על איזה נושאים להימנע או איזה מידע לא לשתף אתה עלול לצבור דאגות ולחצים מיותרים שבפועל לא מועילים לכלום.

אז נכון שצריך לארגן בראש לפני כן כמה דברים שאתם מעדיפים להימנע מהם, אבל אל תהפכו את זה לחוק במהלך כל השיחה, תנו לשיחה לזרום ותראו לאן הרוח נושבת. תנסו להרחיב יותר על נושאים שבהם אתם בנוח לדבר ותשתדלו להוסיף לא רק את המידע היבש אלא גם מה אתם חושבים על המידע היבש הזה.

למשל, אם שואלים אתכם במה אתם עובדים, אל תענו רק “מנהל אתרים” אלא אפשר להרחיב קצת יותר כמו “מנהל אתרי אינטרנט, האמת לאחרונה פתחתי אתר אינטרנט שעוסק בדייטים, אני מרגיש שאני בעצמי לומד תוך כדי על כל התחום הזה…” אם תסתכלו על ההבדלים בתשובות תוכלו לשים לב שלבת הזוג יהיה הרבה יותר נחמד לשמוע תשובה שבה אני משתף איתה משהו מאשר תשובה שבה היא מוסיפה שורת מידע נוספת למה שהיא צריכה לדעת עלי. ומלבד זה, אולי הצלחנו להפוך את השיחה למעניינת, לזורמת וגם לארוכה יותר.

באופן כללי, אל תסתכלו על השיחה כעל ראיון עבודה שבו אתם צריכים לתת פרטים ולהרשים את הצד השני או שבו אתם צריכים לשאול את השאלות הנכונות כדי לקבל מידע יבש על הצד השני, צרו שיחה שתגרום לכם להתחבר אחד לשני גם אם פתאום גלשתם לנושאים לא חשובים בעליל, כל עוד אתם נהנים וקלילים, תשאירו את החלקים היבשים להמשך הזוגיות שבה תלמדו אחד על השני.


גם הדיייט שלכם בלחץ

אנשים נוטים להיכנס ללחץ בדייטים במיוחד לאור העובדה שאולי בוחנים אותם וכל מילה שהם אומרים נכתבת ומפוענחת, אבל האמת היא שלדייט יש שני צדדים, יכול להיות שגם הדייט שלכם בלחץ ותגלו ששניכם קראתם את הכתבה הזאת, גם הבחורה שאיתה אתה יוצא דאגה לאיך היא תיראה ומה היא תגיד ואפילו לא יהיה לה זמן להתעסק בפרטים הקטנים שחשבת שאולי לא ימצאו חן בעיניה. אף אחד לא מושלם, לא אתה ולא הדייט שלך.


ועוד טיפים בקטנה

  • הכינו את עצמכם מראש בנושאים שאתם רוצים לדבר עליהם.
  • אם יש לכם אפשרות, בחרו בדייט עם פעילות כמו הליכה, רכיבה על אופניים וכו’
  • התרכזו בשיחה ולא בדאגות.
אם אתם חושבים שיש לכם מה להוסיף לכתבה או לפוסט, או אולי יש איזה טיפ שנראה לכם רלוונטי, אנחנו נשמח להוסיף אותו לאתר. כתבו לנו על כך בקישור הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסט זה נכתב על ידי מערכת האתר. אם גם אתם רוצים לפרסם פה את התוכן שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.
כתבו לנו
בואו לקחת חלק באתר 'לדייטים'.
שלחו לנו כתבות וסיפורים.