כתבו לנוכתבו לנו
הודעה ראשונה באתר הכרויות

טיפים לשליחת הודעה ראשונה באתרי הכרויות

כל מי שחדש באתרי הכרויות מקבל את ההלם הראשוני שבו הוא מבין שאתר ההכרויות בו הוא גולש הוא לא ICQ. אתה לא יכול לשלוח “היי” ולצפות לתגובה. אז נכון שבחלק מהמקרים תקבלו תשובה חזרה, אבל בדרך כלל שיחה שמתחילה ב”היי” ממשיכה ב”אהלן” ואז “מה שלומך?” וככה שורפים משהו כמו 10 הודעות עד שאפשר לדבר על משהו באמת.

בנוסף, באתרי ההכרויות בעולם בו אנו חיים יוצא מצב שבו הגברים הם אלו שבדרך כלל שולחים הודעה אם כי לא כך המצב אצל כולם, צריך לקחת את זה בחשבון במידה ואתה גבר ששולח הודעות ולא זוכה לתשובה כי נשים מקבלות הודעות רבות כל יום והן צריכות לסנן את הלא רלוונטיים, הלא מיוחדים ובואו נאמר את האמת – אלו שלא מוצאים חן בעיניהן.

על מנת לבלוט יותר מהשאר, אתם צריכים להראות שאתם לא כמו כולם ושאתם לא עושים את הדברים הבנאלים שכולם עושים. הנה כמה טיפים שיעזרו לגולשי “4dating” לבלוט יותר מהשאר ולהצליח לנהל שיחה ראשונה בצורה יעילה בזכות הודעה ושיחה ראשונה עם הצד השני.


הקפידו על דקדוק

כשבדקנו מה נשים לא אוהבות בגברים גילינו כמה תשובות מפתיעות אך יש כמה דברים שהם ברורים מאליו – שגיאות כתיב הם Turn Off והן יוצרות רושם ראשוני לא טוב. על פי נתונים של אתר ההכרויות העולמי okcupid, שיחות שמתחילות עם שגיאות כתיב או סלנג מטופש זוכות לנתונים נמוכים של 36% אחוזי מענה. לא מדובר רק על שגיאות כתיב אלא גם על כישורי שיחה נמוכים, כך שאם תגידו “אני יגיד” במקום “אגיד” או אם תגידו “מה ניש?” במקום “מה נשמע?” יש סיכוי טוב מאוד שתיתפסו כפחות חכמים ופחות מושכים.

מה עושים אם אתם נוטים לכתוב עם הרבה שגיאות כתיב (לא באשמתכם) אך זה נותן רושם ראשון מטעה? קוראים את ההודעה שלכם ובודקים אותה לפני השליחה. (זה גם החלק האחרון בכתבה הזאת)


 שמרו על נימוס

אומרים שנשים נמשכות לגברים בעלי ביטחון רב ולפי סטטיסטיקות זה בהחלט כך, אך אין זה אומר שאין צורך להיות מנומסים. אם אמרת משהו לא במקום, לא יזיק לכתוב “אני מתנצל” או לא יזיק לכתוב “אני חושב” במקום “אני בטוח” כשזה מתאים. הודעות מהסוג הזה אולי לא משדרות את הביטחון שאתם חושבים שאתם משדרים, אך הן בהחלט גורמות לבחור להיות פחות מאיים ויותר אמין. עם זאת, אל תהפכו את הנימוס להתרפסות וברגע שהשתמשתם במילה “בבקשה” אתם הולכים להיות נצרכים יותר מדי והרושם שלכם ייהרס. שמרו על קו ההיגיון.


אל תרעיפו במחמאות

גברים נוטים להחמיא לנשים יותר מהר מאשר נשים לגברים. מחמאה זה דבר מעולה ליצירת רושם ראשוני טוב, אבל זה עדיף כשפוגשים את האדם פנים מול פנים. אם עושים זאת מול מסך המחשב זה ישר נתפס כ”משפט פתיחה” וזה בטח לא כל כך מלהיב כשאתם שולחים את זה לעשרות בחורות נוספות. אם אתם מתעקשים להחמיא על ההתחלה, אפשר להשתמש במילים כמו “יפה”, “חמודה”, “אהבתי את…” ולא ב-“סקסית”, “לוהטת” ו-“מותק”.


היו הומוריסטיים

אם אתם בטוחים בהומור שלכם אל תהססו להשתמש בו בפרופיל שלכם ובהודעות. אם יש משהו שכולם אוהבים זה הומור וקל יותר לאנשים לחבב אנשים בעלי הומור שמתאים להם. עם זאת, חשוב לשים לב לשני דברים – לא להגזים בהומור בכל משפט שני אחרת תיתפסו כלא רציניים ולא בוגרים, ולא לחשוב שאתם יותר מצחיקים ממה שאתם באמת, כי אז… חבל…


היו יוצאי דופן

הודעה שלכם לא צריכה לבלוט רק באמצעות מה שתגידו אלא גם באמצעות איך שתגידו. לדוגמא, בעוד שהרבה אנשים משתמשים ב”היי”, “מה קורה?”, “מה נשמע?” ו-“מה המצב?” לא הרבה אנשים משתמשים ב”איך עבר עלייך היום?”. אנחנו לא אומרים שאלו צריכים להיות משפטי הפתיחה שלכם, כי בנוסף לשימוש במילים המתאימות, אתם צריכים לקחת בחשבון שכל הגברים שולחים הודעות בסגנון הזה ואתם צריכים לנהל שיחה בסופו של דבר. אז על מה כן מדברים? המשיכו לקרוא.


הצביעו על מכנה משותף

פה טמון הקסם – דעו את הקהל שלכם. אם אתם מצליחים לקלוט משהו מהפרופיל של האדם בצד השני ואתם חושבים שיש לכם תחומי עניין משותפים אז זה בהחלט יתרון טוב להתחיל איתו שיחה. אפשר לשאול שאלה על אותו תחום או פשוט לציין זאת, אפשר להשתמש במכנה המשותף הזה כדי גם עבור דייטים עתידיים (אהבה לרכיבה על אופניים? יש לכם רעיון לדייט שני) ובאופן כללי, נסו להשתמש בכל המידע שיש לכם על האדם לטובתכם – כי ידע זה כוח.


דוגמאות

אם שמתם לב, לא בדיוק נתנו לכם את הניסוחים המדויקים לשליחת הודעה – כי אין כאלו. אתם צריכים להפעיל את הראש, להיות עצמכם ולהתבסס על נתונים מהפרופיל של הצד השני כדי לדעת מה לשלוח, מה מתאים לכם ומה מתאים לצד השני. עם זאת ננסה לתת כמה דוגמאות טובות ולא טובות כדי שתוכלו להבדיל בין מה שאנשים נוטים לעשות לבין מה שכדאי לכם לנסות.

הודעות ראשונות עם טעויות קריטיות

  • אני ישמח להכיר אותך
  • בוא’נה איזה גוף פצצה, דברי איתי
  • ראיתי את הפרופיל שלך וממש התאהבתי, בבקשה שלחי לי הודעה כי אני מת להכיר אותך.

הודעות אלו בעלות טעויות קריטיות של שגיאת כתיב, דיבור לא ג’נטלמני והתרפסות מוגזמת. אמנם הן בעלות סיכוי (נמוך) למענה, אך הן לא מומלצות כלל וכלל.

הודעות ראשונות לא ייחודיות

  • היי
  • מה המצב?
  • אשמח להכיר אותך יותר.

הודעות אלו משעממות ולא מובילות לשיחה. הן לא מייחדות את השולח משאר השולחים ולא דוחפות את הצד השני באמת לענות לגביהן אלא פשוט להתעלם. אולי תזכו לתגובה, אך למה לא להגביר את הסיכויים שלכם עם הודעה קצת יותר מושקעת?

הודעות ראשונות יותר טובות

  • היי, קראתי את הפרופיל שלך וראיתי שאת אוהבת לשיר, יש איזה סגנון מוזיקלי שאת אוהבת במיוחד?
  • אני רואה בתמונת פרופיל שלך (תמונה יפה דרך אגב!) שטיילת בהודו, הייתי שם בשנה שעברה והיה נהדר, יצא לך לבקר בטאג’ מהאל?
  • ורדים הם אדומים
    סיגליות הן סגולות
    חרוזים זה קשה
    אז עזבי, מה נשמע?

2 ההודעות הראשונות מדברות על מכנה משותף או תחומים מהפרופיל של האדם שאליו אתם שולחים את ההודעה. ההודעה השלישית היא ניסיון (מסוכן) להפעיל הומור, אך זה יכול לעבוד אם אין לכם משהו אחר לכתוב עליו ואתם מוכנים לקחת את הסיכון. כמובן שתבחרו משהו יותר מצחיק מזה.


קראו שוב מה כתבתם!

כל מה שקראתם עד עכשיו אלו טיפים לכתיבת הודעה טובה יותר ולשיחה יעילה עם הצד השני, אך אנחנו כמובן לא יכולים לפקח עליכם בכל הודעה, אז תהיו הפקחים של עצמכם. לפני שאתם לוחצים על “שלח” קראו את ההודעה שלכם וחשבו איך היא מציגה אתכם, אילו תגובות יכולות להיות לצד השני ובאופן כללי מה ההודעה משדרת ואיך היא מבדילה אתכם מהשאר. שיהיה בהצלחה!

אם אתם חושבים שיש לכם מה להוסיף לכתבה או לפוסט, או אולי יש איזה טיפ שנראה לכם רלוונטי, אנחנו נשמח להוסיף אותו לאתר. כתבו לנו על כך בקישור הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסט זה נכתב על ידי מערכת האתר. אם גם אתם רוצים לפרסם פה את התוכן שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.
כתבו לנו
בואו לקחת חלק באתר 'לדייטים'.
שלחו לנו כתבות וסיפורים.